Creatieve manieren om een merkidentiteit, logo of visuele stijl te creëren

Grafisch vormgever Eindhoven

 

Een merkidentiteit, logo of visuele stijl is je eigen lichaam. Dat is simpelweg omdat we alles zelf gemaakt hebben en er in ons witte doekje niet vanzelf iets leuks komt. Toch zijn er creatieve manieren om een merkidentiteit, logo of visuele stijl te creëren. Hiernaast is creativiteit een sleutelfactor voor de toekomst van deze sector. Wanneer we allemaal gekeken hebben naar wat er nu al aan creatieve uithalende bedrijven zijn die door middel van technologie problemen met hun producten en diensten in kaart hebben gebracht met behulp van herkenning-technologie. Ondanks dat veel mensen zich daar nog te weinig mee bezig houden, voel ik dat er groeistoestand is en dat de kansen op successiereizen groter worden. We voeren creatieve workshops voor klant- en medewerkers over verschillende thema’s om zo opnieuw invulling te geven aan onze werkprocesses. Een grafisch vormgever in Eindhoven kan je helpen met het ontwerpen van een logo, visitekaartje of website.

Creativiteit is een sleutel voor de toekomst van organisaties

Het is meer dan alleen een smaak of een keuze voor een logo. Het is bijna net zo belangrijk als het benutten van de technologie om je eigen producten en diensten te creëren. Door de komst van de herkenning-technologie hebben organisaties een nieuw pad ingeslagen. Het kan een volgende stap zijn in het voeren van correcties in de systemen om daarmee de toekomst van de organisatie te veranderen. De nieuwe manier van ondersteunen bij het aanmaken van een herkenning is voor veel organisaties het ultieme gebaar. Creativiteit maakt bovendien dat je elkaars producten kunt onderscheiden voor iedereen die de organisatie gebruikt. Door de creatieve doortastendheid van bedrijven kunnen ze de markt op die daardoor een professioneler en verder perspectief geeft op hun bedrijf. Innovatie is hierbij een belangrijk onderdeel van.

Hoe maak je creatieve vermogens onderdeel van je werkprocessen?

De enige manier om creatieve vermogens te ontwikkelen is om creatief te leren over het creëren van ideeën. Een creatief proces omvat de volgende stappen: – De bewustwording van je eigen creativiteit – Het bepalen van de doelen van de creativiteit – Het ontwikkelen van creatieve vermogens – Het gebruiken van creatieve vermogens – Het gebruik van creatieve vermogens – Het meten van resultaten van creativiteit.

Dit creatieve proces zit zowat in je bloed. Maar het is wel zo dat de creatieve vermogens grotendeels afhankelijk zijn van de ontwikkelingssituatie. Het is daarom belangrijk om regelmatig te ontdekken hoe je denkt te functioneren en waar je voor kunt gaan werken. Je kan ook creatieve workshops op zijn pad brengen voor medewerkers om zo een coachende werking te hebben.

Gedachten Duchamp om creatief te zijn

Een vak apart voor gedachten die creatief zijn creëren. Hiermee herken je een ander product of een situatie waaruit je iets creatiefs kunt produceren. De volgende gedachten kun je gebruiken om een creatieve visie te creëren: – Wat kan ik nieuw en bijzonder maken door de technologie die ik nu gebruik? – Wat kan ik nieuw maken door gebruik te maken van het bestaande? – Wat kan ik nieuw maken door gebruikt te laten worden bij iemand anders? – Wat kan ik nieuw maken door gebruik te laten worden bij iets anders? – Wat kan ik nieuw maken door het gebruik van iets anders? – Wat kan ik nieuw maken door het gebruik van iets anders? – Wat kan ik nieuw maken door het gebruik van iets anders? – Wat kan ik nieuw maken door het gebruik van iets anders? – Wat kan ik nieuw maken door het gebruik van iets anders? – Wat kan ik nieuw maken door het gebruik van iets anders? – Wat kan ik nieuw maken door het gebruik van iets anders?

Een creatieve gedachte is meestal niet logisch. Je herken het, maar je herkent het ook weer niet. Duchamp noemde dit: 'Iemand anders gedachte'. Duchamp wist dat het gebruikte technologie bijna alles was, maar hij wist niet dat het gebruikte technologie wel heel erg was. Duchamp wist niet dat de aarde rond was en dat de zwaartekracht een groot gevaar is. De gedachte die creatief is: 'Ik maak een toestel dat rondvaart want dat is toch fantastisch!'

3 basisprincipes voor creatief werken

Voel de beweging – Voel de beweging van je bedrijf door het gebruik van een creatieve gedachte. Hoe zou het eruit moeten zien? Wat zou er moeten komen? Doe het werk – Doe het werk dat je graag wilt doen. Dit is het beste werk voor je en het helpt jou in je eigen creatieve vermogens te ontwikkelen. Vergroot de kans – Vergroot de kans voor een succesreis door creatief te willen zijn.

Avontuurlijke workshops om creativiteit te ontwikkelen bij bedrijven

Vraag je medewerkers naar een creatieve gedachte die ze hebben gemaakt – Vraag je stakeholders of zij zelf misschien wel iets bijzonders willen doen. Hoe zou dat moeten zijn? – Vraag je opdrachtgevers of zij zelf misschien wel iets bijzonders willen doen. Hoe zou dat moeten zijn? – Vraag je klant